השרה ינקלביץ' בסקירת פעילות משרדה במליאת הכנסת: "דווקא אלו שמדברים גבוהה גבוהה על שילוב נשים ומגנים את החרדים על-כך שאינם משתלבים, דווקא הם היו אלו ששלחו את החיצים הכי רעילים ומלאי השנאה".
דיון במליאת הכנסת – השרה ינקלביץ' מסקרת את פעילות משרדה בממשלה ה-35
במהלך הדיון התפתח ויכוח ראשון בין חברי הכנסת החדשים גלעד קריב ואבי מעוז.
ינקלביץ', שלא התמודדה בבחירות לכנסת ה-24 ביקשה גם לסכם את תקופתה בפוליטיקה הישראלית ואמרה: "ביקשתי להביא בעצמי את הבשורה ולהוכיח שזה אפשרי שגם אישה חרדית יכולה להשתלב בליבת העשייה של הפוליטיקה של מדינת ישראל. לשבת סביב שולחן מקבלי ההחלטות ומקדמי המדיניות ולהיות שרה בממשלת ישראל".
"בדרך למימוש המטרה הזו נחשפתי לצדדים הפחות נעימים של חלקים מהחברה הישראלית. דווקא אלו שמדברים גבוהה גבוהה על שילוב נשים. ומגנים את החרדים על-כך שאינם משתלבים. דווקא הם היו אלו ששלחו את החיצים הכי רעילים ומלאי השנאה. דווקא לליברלים הללו לא הייתה מילת הגנה על אישה שהעזה לצאת מהריבועים המקטלגים. מהסטיגמות המגבילות. ולהשתלב במיינסטרים ולהשפיע מבפנים. איך אפשר לדבר על תקרת הזכוכית של נשים ושל מיעוטים מצד אחד. ומהצד השני לשים רגליים למי שמנסה לשבור אותה?"
לאחר מיכן עברה השרה ינקלביץ' לסקירת פעילות משרדה בממשלה ה-35. ובסיום הדברים אפשר יו"ר הכנסת יריב לוין לחברי הכנסת לשאול שאלות.
במוקד הדיון עמדה השאלה בדבר יחסה של המדינה לזרמים השונים ביהדות התפוצות, נושא שעורר ויכוח בין חברי הכנסת החדשים גלעד קריב ואבי מעוז.
ח"כ גלעד קריב ממפלגת העבודה. הרב רפורמי הראשון שנבחר לכנסת אמר: "כל עוד מדינת ישראל אינה מוכנה להכיר באופן מכובד ושוויוני בכל זרמי העם היהודי. בכל קהילות העם היהודי. ההשקעה החשובה של ממשלת ישראל בקשר עם התפוצות לא תועיל. מכיוון שהאנשים אינם מוכנים שביד אחת ישקיעו בהם. וביד השנייה יסתרו על פניהם. ויאמרו להם אתם יהודים סוג ב' וסוג ג'. ומדינת היהודים מוכנה לקבל אתכם כתיירים מזדמנים. אבל לא לתת לכם לחוש כאן כי זו גם המדינה ששייכת לכם."
ח"כ אבי מעוז ממפלגת נעם השייכת לסיעת הציונות הדתית הגיב: "יהודי הוא מי שהסמכות העליונה ההלכתית בעם היהודי, שזאת הרבנות הראשית מזה דורי דורות, קובעת שהוא יהודי. בהתייחסות שלנו ליהודי התפוצות אנחנו כמובן עם אחד כל היהודים ואנחנו קוראים לכולם לעלות לארץ ישראל. יש הבדל בין יהודי פרטי לבין תנועות או כמו שאתם נוהגים לומר זרמים. אין זרמים ביהדות. יש יהדות אחת. תעשו הבחנה ברורה בין התייחסות לתנועות. לאידאות. לדעות. לבין התייחסות לכל יהודי. כל יהודי הוא אח. כל יהודי הוא בשר מבשרנו. אבל בדעות אנחנו נילחם על הדעות. נילחם על האמת הזאת. ואנחנו פה בדיוק בשביל העניין הזה".